گروه حوادث: زن میانسال وقتی با کیف پر از پول نقد و ارز خارجی از صرافی خارج شد، خبر نداشت که دزدان کیف‌قاپ از چند دقیقه قبل همه حرکاتش را زیرنظر دارند.

متهم

ظهر یکی از روزهای خردادماه، زن میانسال درحالی‌که بند کیفش را روی شانه‌اش انداخته بود از تاکسی پیاده شد و به داخل یکی از کوچه‌های منطقه زعفرانیه پیچید. در آن ساعت از روز کوچه کاملا خلوت بود و به غیر از زن میانسال کسی در آن حوالی دیده نمی‌شد در همین هنگام 4 مرد که سوار 2 موتورسیکلت بودند وارد کوچه شدند و راه این زن را سد کردند. آنها بدون اینکه حرفی بزنند، کیف زن میانسال را دزدیدند و با سرعت تمام از محل دور شدند و این پایان نقشه‌ای بود که سارقان از چندساعت قبل، آن را طرح کرده بودند.

اولین اقدام پلیس

با فرار دزدان موتورسوار، زن میانسال وحشتزده خود را به کلانتری 163 ولنجک رساند و آنچه اتفاق افتاده بود را برای ماموران شرح داد. با شکایت این زن پرونده به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان موتورسوار شروع شد. ماموران که حدس می‌زدند سارقان از قبل زن میانسال را تعقیب کرده بودند، به تحقیق از شاکی پرداختند و او در تشریح ماجرا گفت: از آنجا که پسرم در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل است، هرچندماه یکبار برای او ارز می‌فرستم و امروز هم درحالی‌که 14 میلیون تومان پول نقد همراهم بود، برای خرید ارز به صرافی رفتم.

وی ادامه داد: دقایقی بعد درحالی‌که 7 هزار یورو و 4 میلیون تومان پول نقد داخل کیفم بود از صرافی بیرون آمدم و راهی خانه‌ام شدم اما هنگام عبور از داخل کوچه، دزدان به من حمله کردند و کیفم را به سرقت بردند. بعد از اظهارات زن میانسال، ماموران راهی صرافی مورد نظر شدند و به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته پرداختند. آنها حدس می‌زدند که یکی از دزدان، شاکی پرونده را زیرنظر داشته و در داخل صرافی او را شناسایی کرده است. حدس ماموران درست از آب درآمد و آنها در بین فیلم‌های ضبط شده، متوجه مرد حدودا 40 ساله‌ای شدند که زن میانسال را هنگام خرید ارز در داخل صرافی زیرنظر داشت. وقتی تصویر این مرد در اختیار شاکی قرار گرفت، او بلافاصله متهم را شناخت و مدعی شد یکی از موتورسوارانی که کیفش را سرقت کرد، همین مرد بود.

در تعقیب زاغزن

با مشخص شدن این موضوع، ماموران دریافتند مرد 40 ساله، زاغزن باند سرقت بوده که بعد از شناسایی زن میانسال در داخل صرافی همراه همدستانش به تعقیب او پرداخته است.
سرهنگ اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با به دست آمدن تصویر یکی از دزدان، تحقیقات برای شناسایی او ادامه یافت اما تا‌کنون سرنخی از وی به دست نیامده است.
به همین دلیل دادیار پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره این مرد در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌‌های 22292013 و 21868298 در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار دهند.

کد خبر 140102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز